24 Nisan 2013 Çarşamba

Almanya İstanbul Başkonsolosluğu...


Uzun zamandır gerek blogdan olsun gerekse twitterdan özellikle İstanbul'da bulunan Avrupa Birliği ülkeleri konsolosluklarının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına vize başlığı altında adeta senelerin hıncını çıkarırcasına nasıl işkence ettiklerini yazıp duruyorum. Bugün başıma öyle bir olay geldi ki belki de "sallama o kadar da değildir" dercesine bir olay.

Hepimizin de bildiği gibi Fenerbahçe futbol kulübü yarın Benfica ile Kadıköy'de UEFA Avrupa Ligi yarı final birinci maçına çıkacak. Fenerbahçe'nin finale kalma olasılığına istinaden ben de geçen günlerde Türk Hava Yolları İstanbul - Amsterdam gidiş dönüş uçak biletlerine bir göz atayım dedim. Fiyatlar çok yüksek çıkınca ben de Almaya'da halalarım olduğundan dolayı İstanbul - Köln uçak bileti fiyatlarına baktım. Fiyatlar arasında dağlar kadar fark olduğundan dolayı hemen rezervasyonumu yaptırdım. Ertesi gün ise iş yerine gidip 14 - 19 Mayıs arası iznimi yazdırdım. Finale kalamazsak bile (Allah korusun) en azından kısa bir Almanya tatili yaparım dedim. Nasılsa finale kalsak bile Köln - Amsterdam arası tren ile 2,5 saat.

Dün en büyük halam ile konuyu konuştuk yalnız şu var ki davetiye konusunda ufak bir sorun çıktı. Ben de kendisine "Yarın konsolosluğu arar nasıl yapacağımız öğrenirim" dedim. Sabah biraz işlerim olduğundan dolayı saat 12.30 gibi Almanya İstanbul Başkonsolosluğu'nu aradım. Telefona çıkan kişi ile aramızdaki konuşmaları aynen aktarıyorum;

- İyi günler (Almanca bir cümleden sonra)
- İyi günler hanımefendi Almanya vizesi için başvuracağım da yalnız davetiye ile ilgili... (burada sözüm telefonun diğer ucundaki bayan tarafından kesilerek)
- Arkadaşlar şu an yemekte lütfen saat 13.00'dan sonra arayınız.
- Teşekkürler

Ne olur ne olmaz birkaç defa aramayalım diye saat 13.15 civarı tekrardan konsolosluğu aradım. Aynı tuşlara bastıktan sonra gene santrale bağlandım ve aynı bayan çıktı. Gene aynı Almanca cümlenin ardından;

- İyi günler
- İyi günler hanım efendi az önce davetiye ile ilgili aramıştım hatırlarsanız bir problemim var da konu ile ilgili kim yardımcı olabilir bana acaba? Kimden bilgi alabilirim?
- Vize bölümü saat 09.00 ile 11.00 arası çalışıyor beyefendi...

-----------------------------

İnanın o an dona kaldım. Ne diyeceğimi dair bilemedim zaten telefon da yüzüme kapanmıştı. İyi ki de kapanmıştı yoksa kendime gelir gelmez Allah bilir neler diyecektim. Bu bir insan işle dalga geçmek değildir de nedir? Allah aşkına biri bana açıklasın...

Pek fazla da yorum yapmayacağım konu hakkında. Yorumu size bırakıyorum. Tek söylemek istediğim şey ise memleketimin hiçbir insanı Avrupalı herhangi bir insandan daha aşağı değildir. Yazıklar olsun bu kendini bilmez, züppe, ukala Avrupalılar karşısında beni böylesine ezdirenlere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...