18 Şubat 2012 Cumartesi

Oktay Hoca ve Tezatlar...


"Türk sporsunda nefret, taraftarlığın çok önüne geçmiş. Rakibe olan nefret taraftarlığın çok önüne geçmiş. Bu hepimizin suçu, benim, sizin ve diğerlerinin. İnsanlara ne verirseniz. Şiddet...Gazeteleri açtığınız zaman her tarafta şiddet akıyor, her tarafta kavga ve nefret akıyor. Dolayısıyla buradan buranın şölen olmasını beklemesin kimse. Evet, ben bir bireyim ve hiçbir şey yapamam başka. Bunu burada söyleyebilirim ve bu konuşma burada biter yani. Benim hayatım gidip de taksime insanları durdurup da bunları aktarıp ve bunlara inandırmak değil. Ama ne yazık ki Türk sporunun gidişatı kesinlikle iyi bir yolda değil yani. Araba aşağıya doğru gidiyor ve biz hiçbir şey yapmıyoruz. Sadece onu körüklüyoruz. Benim bu konuşmamın arkasından da buradaki galibiyet ve şeylerden sonra ve buradaki bir takım insanlar popülist yaklaşımlarıyla o taraf veya bu taraf, kendilerine pay çıkarmaya çalışacaklardır. Ama bunlar hep kısa vadeli ve küçük mutluluklar. Türk sporu ne yazık ki gittiği yer doğru değil. Bunu sadece bugün burada sorduğunuz için söylüyorum. Bu salonda değil. Bunlar yaşanıyor, her tarafta yaşanıyor....
Peki, nereye gidiyoruz?? Nereye gidiyoruz...Şimdi burada bugün bana küfür edildi, yarın bizim salonda Neven'e küfür edilecek. Ben bugün bana neden küfür edildiğini bilmiyorum. Neden küfür edildiğini bilmiyorum. Ben buyum. O salonda da buyum, bu salonda da buyum. Yarın dediğim gibi Neven'e de küfürler yağabilir bizim salonda. Neden?? Neden yani?? İnsanlara şiddet verdiğiniz sürece şölen beklemeyin. Biz hep şiddet veriyoruz."
30 Aralık 2011  - Oktay Mahmuti'nin Fenerbahçe Ülker - GS Medical Park maçı sonrası LigTv spikerine verdiği röpörtajından birebir alıntıdır.


Oktay Mahmuti...Her ne kadar Fenerbahçeli olsam da basketbol adına Türkiye'de en sevdiğim koçların başında gelir Oktay Hoca. Eski günlerini mumla arayan Galatasaray basketbol şubesini iki sene içerisinde alıp nerelere getirdiği zaten ortada. Hepimizin de bildiği gibi geçen sene kimsenin beklemediği bir şekilde Oktay Hoca'nın takımı play-off serisinde Fenerbahçe Ülker'e karşı final oynamıştı. Bu sene ise elemelerden gelip Euroleague'de Top 16'ya kalmaları. Teknik açıdan muazzam bir başarı. Tabi ki bu başarının altındaki en büyük pay Oktay Hocanındır. 30 Aralık 2011 tarihinde oynanan Fenerbahçe Ülker - GS Medical Park maçının ardından yukarda yazdığım röportajını dinledikten sonra ona hayranlığım biraz daha artmış olmasına rağmen dediklerinde pek de samimi olmadığına da şuradaki yazımda zaten belirtmiştim. Basketbol oyunu açısından çok sevdiğim Oktay Hoca  maalesef dediklerinde pek tutarlılık göstermiyor. Bunu yazmamın sebebi ise GS Medical Park'ın Beşiktaş Milangaz ile oynanan Spor Toto Türkiye Kupası yarı final maçından sonra Oktay Hoca'nın gerek ekranlara yansıyan gerekse birebir GS basketbolunun içinde olan insanların ağzından duyduğum davranış ve konuşmaları. Ekranlara yansıyan Oktay Hoca'nın maç sonu hakem masasının önüne gidip "Allah hepinizin belasını versin, satılmış adamlar" demesi olayın ekranlara yansıyan kısmı. Peki, Lig Koordinatörü Ayhan Özgümüş'e "Siktir" çekmesi?? veya başka bir federasyon görevlisine (tahminimce Ahmet Araşan) "Çok mu aradınız bu orospu çocuklarını (hakemleri kast ederek)" demesi. Bu son iki yazdığım küfürlü konuşmalar ise işin ekranlara yansımayan fakat o gün maça gitmiş insanlar tarafından birebir duyulan cümleler. Ki bunları yazan insanların da ayrıca Galatasaraylı olduğunu da belirteyim.
Eee Oktay Hocam kendi söylediklerinle neden bu kadar çelişiyorsun?? Bu sene Sinan Erdem'de oynanan maç sonrası böylesine güzel fair-play açıklamaları yapıyorsun da bunu neden Abdi İpekçi'de Fenerbahçe'nin şampiyon olduğu maç sonrası yapmıyorsun?? (Ki o maç sonunda GS taraftarının neler yaptığını herkes biliyor)Yukarıdaki röportajında küfürden şikayet ediyorsun ama kaybedilmiş bir maç sonucu çıkıp hakemlere ve federasyon görevlilerine küfür ediyorsun. Hakemler hatalı kararlar vermiş olabilir buna hiçbir şey diyemem ama senin karakterinde bir insana hiç ama hiç yakışmıyor bunlar hocam...


Püzant YÜCECAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...