5 Aralık 2012 Çarşamba

Fenerbahçe - Yeni Sezon Yeni Umutlar


2 sene sonra nihayet çıkabildiğim bir tatil ve onun öncesi yaşadığımız hazırlık evresinden dolayı buralara pek sık uğramaz olduk. Tatil sonrası ise biraz keyifsizlik, biraz da iş güç derken blogu iyice unuttuk. Açıkçası yazmayı özlemişim:))

Haziran ayında yazmaya başladığım Fm2012 kariyer hikayesinin maalesef sonuna gelemeden Fm2013'ün çıkmasından dolayı direk buradan devam edeceğiz. CM'den beri süre gelen tek takım tek kariyer alışkanlığımıza devam ederek gene Fenerbahçemizin başına geçip başarıdan başarıya koşacağız. Amacımız iyi bir takım yaratıp bulunduğu her kulvarda en tepeye oynayacak bir takım yaratmak. Belki seneler sonra takımı istediğim yerde bırakıp daha az bütçeli bir takımın başına geçip orada kariyerime devam edebilirim ama şimdilik Fenerbahçemiz ile Fm2013 kariyerime başlayacağım. 

Fenerbahçe'nin futbol şubesinin başına gelecek olan kişi açıklandı. Dün akşam altı sularında Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz YILDIRIM ile basına tanıtılan 31 yaşındaki Püzant YÜCECAN'ın takımın yeni teknik patronu olacağı belirtildi.

Kulüp Başkanı Aziz YILDIRIM kendisine yöneltilen yaş ve tecrübe konusunda "Püzant YÜCECAN'nın Fenerbahçe için doğru ve yeterli bir isim olduğuna inanıyor musunuz?"tarzında sorulara;
"O kulübümüzün bugünü, yarını ve geleceği. Onla birlkikte uzun süre beraber çalışıp, tüm hedeflerimizi zaman içinde gerçekleştireceğiz." şeklinde cevap verdi.

Kendisine "Böylesine büyük bir camiaya geldiniz, üzerinizde baskı var mı?" sorusuna ise "Şu an çok heyecanlı ve istekliyim. Futbol takımının hedeflerini gerçekleştirmek için elimden geleni yapacağım" şeklinde yanıtladı.

Fenerbahçe'nin yeni teknik patronu hedeflerini açıklarken; "Öncelikle Şampiyonlar Ligi'nde gruplara kalmak istiyoruz ardından ise Spor Toto Süper Lig'de ilk sezonumda takımımı en üst seviyelere taşıyacağım"dedi.


Şimdi gelelim takımın oyun sistemine. Taktiğimiz genelde 4-1-2-2-1 şeklinde olacak.

Defans
Sağ bekte Gökhan Gönül sol bekte ise Hasan Ali Kaldırım değişmez oyuncularım. Her ikisi de kanatta çizgiye inip orta yapıyorlar ve orta sahaya kanatların boşalttığı alana giriyorlar. Arada Orhan Şam'ı her ne kadar pek beğenmesem de Gökhan yorulduğu zaman oyuna sokuyorum. Hepimizin de bildiği gibi Hasan Ali Kaldırım’ın bırakın sanal ortamı gerçek dünyada bile alternatifi yok. Sezon başında ona yedek olabilecek bir oyuncu aramak yerine alt yapıdan oyuncu çıkarmaya karar verdim. Bundan dolayı da alt yapımızda oynayan 16 yaşındaki(sezon sonu 17) Hüseyin Rüzgar’ı yetiştirmeye başladım. Hasan Ali Kaldırım pek fazla sakatlanmadığı için (şükürler olsun) Hüseyin’i genelde Türkiye Kupası maçlarında ve sezon sonuna doğru Şampiyonlar Ligi maçları öncesindeki haftalarda sahaya ilk 11 olarak çıkardım. Diğer maçlarda ise skor üstünlüğünü sağladığımız maçlarda genelde ikinci yarılar oyuna soktum. Kendisinden şu an gayet memnunum. Sezon içinde kendisini gayet iyi bir şekilde geliştirdi. Ayrıca Hüseyin takımın deneyimli oyuncularından Mehmet Topal’dan özel eğitim alıyor. Şu an kendisiyle birinci lig ekiplerinden Boluspor ilgileniyor. Kiraya verip vermemek konusunda kararsızım.





Defansın ortasında ise elim gayet sağlam. J.Yobo için defansımın bel kemiği diyebiliriz. Onun yanında performans, sakatlık ve ceza durumlarına göre Serdar Kesimal ve Egemen Korkmaz arasında rotasyona gidiyorum. Ayrıca çok sıkıştığım zamanlarda ise Bekir İrtegün’de mevkiisinde iyi işler çıkarıyor. Bu pozisyon için ayrıca Dortmund kulübü altyapısından yetişen Koray Günter’i (17) kendi alt yapım için kiraladım. A takımda pek şans vermesem de U-18 takımında iyi işler yaptı. Eğer Dortmund ile anlaşabilirsem bu sezon kadromuza katacağız ama şimdilik yedekler veya U-18 için düşünüyorum.




Orta Saha
Dörtlü defansın hemen önünde ön libero pozisyonunda Mehmet Topal var. Onun hemen önünde ise Raul Meireles ve Cristian Baroni bulunmakta. Ağırlıklı olarak defansa yardım edecek bu ikili.

Amaç bu 3’lü ile birlikte topu genelde orta sahada tutup rakibi kendi sahamıza geçirmemek. Raul’un yedeği olarak Sezer Öztürk’ten yararlanıyorum bazı maçlarda. Cris yerine ise bazı güçlü rakipler karşısında Selçuk Şahin’den gayet iyi bir şekilde yararlandım. Ayrıca herhangi bir sakatlık ve ceza durumunda Mehmet Topal’ın yerinde Selçuk Şahin veya Cris’ten de yararlanıyorum.

Orta sahanın sağında ise genelde Krasic olmasına rağmen Dirk Kuyt veya Mehmet Topuz’uda bu bölgede oynatabildiğimden dolayı şanslı sayılırım. Açıkçası dönemsel performanslara göre oyunun bu bölgesinde devamlı rotasyona gidiyorum. Krasic’den daha çok yararlanmamın en büyük sebebi ise bu üç oyuncudan aralarında en hızlı olanı olması. Kanatlarda oynayan bir oyuncunuzun da hızlı olması cidden çok önemli.  

Orta sahanın solunda ile Caner Erkin ile oynuyorum. Stoch genelde sezonu yedek olarak geçirdi. Açıkçası sezon sonu iyi bir teklif gelirse satabilirim. Hem yabancı kontenjanımız rahatlayacak hem de bu pozisyon için Özgür Çek’i yetiştiriyorum. Sezon başında kendisini Kayserispor’a kiraladım ve gelen geri bildirimlere bakacak olursak gayet iyi bir sezon geçirdi ve kendisini iyi bir şekilde geliştirdi. Caner’e daha fazla güvenmemin sebebi ise oyunu iki yönlü olarak oynuyor olabilmesi. Stoch’tan genelde Caner aşırı yorulduğu zamanlarda veya geriye düşüp gol bulmakta sıkıntı yaşadığımız zamanlarda yararlandım.
Her iki kanadım da derinlemesine rakip ceza sahasının içine doğru oynyorlar. Bir nevi gizli forvet olarak. Bu oyuncular devamlı içeriye doğru koşu yaptıkları için yukarıda da dediğim gibi Gökhan ve Hasan Ali Kaldırım’a çok iş düşüyor.

Forvet
Forvette ise transfer yapmadığım için oyuncu bazında biraz kısır kalıyorum. En uçtaki adamımız Moussa Sow olacak. Sow’un sakatlığı veya cezalı olduğu durumlarda (ki çok başıma gelmedi) genelde forvet olarak Dirk Kuyt’tan yararlandım. Maç içinde ise gol yollarında sıkıntı çektiğimiz zamanlarda Sow ile Kuyt ileride birlikte oynadılar. Bu bölgeye yaptığım diğer bir transfer ise Brezilyalı 17 yaşındaki genç oyuncu Ronaldo oldu. Kendisine genelde Türkiye Kupası maçlarında kadroda yer verdim. Geleceği parlak bir oyuncu olacak gibi.





Taktikler
Bazı önem seviyesi diğerlerine göre yüksek maçlar haricinde takımım genel olarak hücum futbolu oynuyor. Bunun için de Strteji: Hücum. Elimde kişisel olarak yetenekli oyuncular olduğundan dolayı oyuncularıma saha içi serbestlik verdiğimdenı Stil: Akıcı  olacak. Maçlarda amaç bol pas yapıp rakibe topu aldırmamak ve bunaltmak olduğu için ise Pas Türü: Daha Kısa olarak belirledim. Ayrıca rakip savunmanın da rahat top yapmasını engellemek için Pres: Daha Fazla Pres şekilde. Bire bir adam savunmasını sevmediğimden dolayı ise Markaj:Alan Markajı. Sert, agresif oyunu sevdiğim için ise Top Kapma: Daha Agresif. Serbestlik:Daha Serbest. Amacımız hızlı ve tempolu bir oyunla rakibe alan daraltmak şeklinde olduğu için Defans Çizgisi: Önde ve Tempo: Çabuk şeklinde. 

Kiralık Gidenler
Özgür Çek - Kayserispor


Salih Uçan - Gaziantepspor



Teknik Heyet

Sezon başında teknik ekibimi komple değiştirdim. Yalnız şöyle bir durum var. Eğer sezon daha başlamadan teknik ekibinizi değiştirmeyi benim gibi kafanıza koyduysanız hepsiyle aynı anda sözleşmeleri fesih etmeyin. Sebebine gelince; bunu yaptığınız takdirde sözleşmedeki şartlardan dolayı personelinize belli bir ücret ödemek zorundayız. Bütçemiz zaten kısıtlı olduğundan hepsine para ödediğimizden dolayı istediğimiz personeli takımımıza katamıyoruz. Sözleşmeleri birer birer fesih edin. Örnek verecek olursak ben asistan menajer olarak Johan Cruyff'u almak için önce var olan asistan menajerimiz ile sözleşmeyi fesih ettim ardından Johan Cruyff ile sözleşme imzaladım onun ardından diğerlerine geçtim.

Spor Toto Süper Lig (2012-2013)


Püzant Yücecan




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...