4 Temmuz 2013 Perşembe

His Name Is Obradovıc


Zeljko Obradovic Fenerbahçe ile anlaştı ve biz de yazmadan duramıyoruz. Her gün yeni bir yazı parolası ile yola...Yok yok o kadar abartmayacağız da ne yapacaksın işte insan yerinde duramıyor:)) Dünkü "My Name Is Obradovic" yazımızda koçun kazanılan bir maç sonrası yaptığı basın toplantısından bir kaç anektot vermiştik. Merak edenlere o meşhur basın toplantısı ve Türkçe çevirisi...

2008-2009 Euroleague normal sezon son maçı. Panathinaikos evinde Prokom'u 77-53 yenerek, Barcelona, Montepaschi Siena, Zalgiris Kaunas ve Sluc Nancy'nin bulunduğu B grubunu üçüncü bitirip Top 16'ya adını yazdırır. Top 16'ya yükselmesine yükselir de bu arada koç da iyice delirmiş, zıvanadan çıkmıştır.

--------------------------------

"Bugün Prokom´dan 50 sayı yemek şaka gibi. Şaka gibi olmalı eğer gerçek basketbolumuzu oynasaydık.
(oyunculara) 22 sayı fark bir onların bizim hedeflerimizi düşünmediklerini gösteriyor. 
Dünkü basın toplantısında da dediğim gibi önce kendine saygı duymalısın. Onlar kendilerine saygı duymuyorlar. İnsanların aklında PAO iyi bir takım‚ iyi bir ekip ve F4 yapabilecek durumda. Hangi PAO? Bu PAO mu yapacak? Bu bir şaka.
Böyle oynarsak bizim yerimize herkes gider ve bunun hemen değişeceğini düşünüyorsanız‚ yani 2 gün sonra "hadi oynayalım" diyebileceğimize inanıyorsanız ben böyle aptal şeylere inanmam.
Nasıl oynayacaksın?
Tekrar söylüyorum bu sefer işimiz çok zor‚ ama hayatımda boyunca her zaman denedim‚ bunu da deneyeceğim.
Belki daha fazla...
Bu benim karakterim ve inancıma göre benimle aynı karaktere sahip olan bazı oyunculara sahibim. Altını çiziyorum bazı oyunculara.
Dürüst ve gerçekçi olmak gerekirse‚ düşünceme göre bazıları‚ bazı maçlarda oynadığı oyunlarla PAO formasını giymeyi hak etmiyor.
Benim adım Obradovic ve ekibimle beraber doğru yolu bulmak için her şeyi yapacağım.
Bütün kalbimle söylüyorum. Bu sefer çok zor olacak ama savaşacağım. "Askerler" bulacağım sahada ölmek için birlikte sahaya çıkan ve savaşan.


Bu takımın sorunu ilk 5 ile değil‚ takımın tamamı problem. 12 oyuncunun problemi bu.
Ben bir mola aldığımda‚ nasıl savunma ve hücum etmemiz gerektiğini anlatıyorum. Fakat bazıları 10 saniye sonra bunu unutuyorlar ve kendi kafalarına göre savunma ve hücum yapıyorlar. Bu ne demektir? Bir daha oynayamayacaklar. Başka bir seçenek yok.
Ben eğer bir şeyler söylüyorsam ve 10 saniye sonra bunu unutuyorlarsa‚ bu onların kafalarının sahada olmadığını gösteriyor. Kafaları başka yerde. Benim için çok basit. Oynamak ile ilgilenen isimler bulmaya çalışacağım. Gözlerine bakacağım‚ izleyeceğim. İsimleri önemsemiyorum. İyi bir oyuncu olabilirsiniz‚ her şeyi kazanmış olabilirsiniz Ama bu sadece geçmiştir. Bunu kimse hatırlamaz. Önemli olan sadece gelecektir. Özel oyuncularsa özel şeyler sunmalılar. Prokom´u aşağılamıyorum. Bundan 7 gün önce de kolay maç olan Siena’ya kaybettik. Neden kaybettik? Bu aptallığı kim yaptı? Konsantre olamayan bazı oyuncular‚ kazanmayı yeteri kadar istemeyen bazı oyuncular. Bunu görmek istemiyorum.
Çok basit olacak. Rotasyon yapalım. Çünkü onlara verdiğim şans ve olasılık resmen bir delilik.
Pao´da ilk 5 başlıyorsunuz‚ Pao’da oynuyorsunuz. Nasıl bu kadar aptal olabilirsiniz. Hayal edebiliyor musunuz?
Bunun reaksiyonu olarak ilk 6 dakika sonunda 5 oyuncuyu değiştirdim.
Her gün her antrenmanda bunları anlatıyorum. Uyanıyorlar‚ sahaya çıkıyorlar ve hepsiyle tek tek konuşuyorum.
Bana "evet koç haklısın" diyorlar. (burayı üstüne basa basa söylüyor)
Yani?
Sen oyuncusun ve basketbol oynamaya çalışmalısın‚ konsantre olmaya çalışmalısın‚ Pao´nun milyonlarca taraftarı olduğunu ve bu maçı herkesin izlediğini anlamaya çalışmalısın. Kendini düşünmemelisin.
1000 defa antrenmanlarda aynı şeyi söylüyorum her defasında aldığım cevap "evet koç haklısın". Haklıyım‚ çünkü biliyorum. Burada bir sorun yok.
Dikkat edeceğim nokta bir daha aynısı olursa bundan sonra 1 saniye dahi sahada olmayacaklar."

--------------------------------

Bu zehir zemberek basın açıklamasının ardından ise Panathinaikos aralarında Partizan, Unijaca ve Lottomatica Roma'nın bulunduğu G Grubunu 5 galibiyet ve 1 mağlubiyet ile bitirip Top 8'e adını yazdırır. Top 8'de eşleştiği Montepaschi Siena'yı ise 3-1 ile geçip adını Final Four'a yazdırır. Final Four ilk maçında önce ezeli rakibi Olympiacos'u 84-82 final maçında da Ettore Messina'nın başında bulunduğu CSKA Moskova'yı 73-71 yenerek Berlin'de mutlu sona ulaşır. İşin özeti Prokom maçından sonra takım oynadığı 12 maçta 10 galibiyet ve 2 mağlubiyet ile kupayı kaldırmıştır.



Not: Türkçe çeviri ekşi sözlükten "ffmvain" adlı kullanıcıya aittir. Kendisine ulaşamadığım için özür dilerim...



Püzant YÜCECAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...