24 Ağustos 2012 Cuma

FM 2012: Ve Ligler Başlar...


Ve işte nihayet ilk maçımıza çıkıyoruz. Rakibimiz ligin güçlü takımlarından Bursaspor. Maç öncesi gayet rahat olmama rağmen Şükrü Saraçoğlu kısacası Mabed'in çimlerine ayak basmamla kalbimin yerinden çıkması bir oldu. Yıllardır trübünlerden desteklediğim "Babamdan bana miras kalan" Fenerbahçemin başında takımımla birlikte ilk defa bir maça çıkıyordum. Orta sahaya kadar yürüdüm ve şöyle bir trübünblere baktım. Herkes o anda birden adımı haykırmaya başladığında gözyaşlarımıza zor hakim olduk. Beni alkışlayan taraftarımıza aynı şekilde cevap vererek tekrardan soyunma odasına gittim. 
Maça tam da istediğim gibi başladı takımım. Rakibi orta alanda tutmayı başarıp sürekli paslarla rakibi kendi sahasında hapsettik Ardından da goller aka arkaya gelmeye başladı. 35. dakikada Moussa Sow ile 1-0 öne geçtik ve ilk yarı bu skorla tamamlandı. 2. yarıya başlarken takımımda hiçbir değişiklik yapmadım. 2. yarının hemen başında Kaptan Alex'in penaltından bulduğu golle 2-0 öne geçtik ve takım rahatladı. Alex'in penaltıdan bulduğu golün hemen arkasında 2 dakika sonra gene bir Topuz-Sow ortaklığı bir golle 3-0 öne geçtik. Bu dakikadan sonra hücum futbolu yerine oyuncularıma daha kontrollü olmalarını söyledim. Maçın ilerleyen dakikalarında sarı kartlı olan Gökhan Gönül'ün yerine Orhan Şam, Stoch'un yerine Özgür Çek ve forvette ise olağanüstü işler yapan Sow'un yerine Bienvenu'yü oyuna aldım. Dakika 88'de ise Serdar Kesimal'in korner vuruşu sonrası yaşanan karambolde bulduğu gol ile maçı 4-0 kazanmayı başardık. Moussa Sow maçın adamı seçilidi. Moussa Sow ve Serdar Kesimal Fenerbahçe forması altında ilk gollerini kaydederken Reto Zigler, Orhan Şam, Serdar Kesimal ve Özgür Çek ise ilk defa Fenerbahçe forması ile taraftarların karşısına çıktı. Caner Erkin ve Selçuk Şahin'i sakatlıklarından dolayı kadroya dahil etmedim.
Fenerbahçe - Bursaspor:4-0 Golleri tıklayarak görebilirsiniz.
Moussa Sow (35,53)
Alex (pen.51)                
Serdar Kesimal (88)



İlk maçtaki güzel sonucun ardından ikinci maçımızda Ankaragücü deplasmanındayız. Hafta içi yapılan antrenmanlarda rakibin bize karşı kapalı bir defans taktiği uygulayacağını düşünerek yardımcım Chico Fraga'ya Stoch, Mehmet Topuz ve Baroni'ye uzaktan şut çalışması yaptırmasını söyledim. Maça gelecek olursak aslında maça çok iyi başlamamıza rağmen bir türlü golü bulamadık. Stoch'un karşı karşıya kaçırdığı golden sonra kenarda adeta saç baş yolma durumuna gelmiştim. Dakikalar 30'u gösterdiğinde ise Serdar Kesimal ile kornerden gelen orta sonucu golü bulduk ve 1-0 öne geçtik. Fakat aynı şekilde 38. dakikada Ankaragücü'nün kullandığı kornerde Volkan'ın topu elinden kaçırması sonucu durum 1-1'e geldi ve ilk yarı bu skorla kapandı. Soyunma odasında adeta çılgına dönmüştüm. Devamlı atak, rakibi sahasından çıkartmayan bir takım ama gol yok. Üstüne üstlük hatalı bir gol. Orta saha ve forvetin daha dikkatli olması gerektiği konusunda oyuncularıma uyarıda bulundum. Volkan'a ise hiç moralini bozmaması gerektiğini böyle şeyler olabileceğini söyleyedim. 2. yarıda ise gene aynı atak futbola rağmen bir türlü skor üretemedik. Bundan dolayı 59. dakikada Kaptan Alex'i kenara aldım. Bundan dolayı da Mehmet Topuz'u AMR'den AMC ye çektim. Onun yerine de hücuma daha çok katkı vermesi için Dia'yı oyuna soktum. Dakikalar 75'i gösterdiğinde ise hala skor 1-1 idi ve oyun taktiğini biraz değiştirerek çift forvete döndüm. Baroni oyundan çıkar yerine Bienvenue girer. Değişikliğin hemen ardından ise yakaladığımız bir frikik sonucu Emre ile durumu 2-1'e getirmeyi başardık ve maçı da bu skorla tamamladık. 83. dakikada Moussa Sow'un geçirdiği hafif sakatlıktan dolayı yerine Semih Şentürk'ü oyuna aldım. Kendisini riske edemezdim çünkü önümüzde önce evimizde Galatasaray ardından deplasmanda Beşiktaş ile karşılaşacaktık. Bu arada Ankaraya bizi desteklemeye gelen tüm taraftarlarımıza teşekkür ederim.
Ankaragücü - Fenerbahçe:1-2  Golleri tıklayarak görebilirsiniz.
Serdar Kesimal (30)
Serkan Şirin (38)
Emre Belezoğlu (78)





Püzant YÜCECAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...