13 Haziran 2012 Çarşamba

FM 2012: Fenerbahçe


Ve işte başlıyoruz... Seneler önce Championship Manager ile başlayan menajerlik maceramız uzun süre ara verdikten sonra sahalara Football Manager 2012 ile geri dönüyoruz. Oyuna aslında ilk çıktığında başlamış uzun süre sonra yapılan yenilikleri görünce biraz ağzımız açık kalmıştı. Çünkü zamanında düğme şeklindeki oyuncular ile maç yapan bir oyuncu için çok güzel yeniliklerdi bunlar. İş güç dolayısıyla pek oynayamadım oyunu uzun süre ama artık geri döndüm:)

Takımımız tabi ki her yerde ve her zaman olduğu gibi FENERBAHÇE. 

Takımın başına geldikten sonra ilk icraatımız teknik kadroda bulunan tüm ekip çalışanları ile sözleşmelerini karşılıklı olarak fesih etmek oldu. Nedenine gelince ise daha iyi bir teknik kadro ile çalışmak istememdi. Uzun incelemeler ver araştırmalar sonucunda teknik kadromu oluşturdum. Genelde İtalyan ve İngilizlerden oluşan teknik kadromda bir İspanyol, bir İskoç ve bir de Brezilyalı çalıştırıcı bulunmakta. 

Transfere gelince açıkçası oyunun gerçekliliğine uygun olarak 2011/12 sezonu için transfer yapmayı düşünmedim. İlk sezondan sonra ise şu an Fenerbahçe’nin gerçekleştirdiği transferler doğrultusunda hareket etmeye çalışacağım öncelikle. Olmaz ise (ki büyük olasılıkla olmayacak) kendi araştırıp beğendiğim yeni futbolcuları kadroma katmayı düşünüyorum. Sadece Bilica'yı takımda istemediğim için kendisini transfer listesine koydum. Gaziantep ilgileniyor şu an için Bilica ile.

Takımın oyun sistemine gelince. 4-2-3-1 şeklinde olacak.
Sağ bekte Gökhan Gönül sol bekte ise Reto Zigler değişmez oyuncularım. Her ikisi de kanatta çizgiye inip orta yapıyorlar ve orta sahaya kanatların boşalttığı alana giriyorlar. Arada Orhan Şam'ı her ne kadar pek beğenmesem de Gökhan yorulduğu zaman oyuna sokuyorum. Tek handikabım dua edelim de Ziegler'e bir şey olmasın.
Defansın ortasında ise Serdar Kesimal ve J.Yobo. Aslına bakarsanız ikisinin de biraz daha hızlı ve teknik olmaları lazım ama pek de bu mevkiden başımızın ağrıyacağını düşünmüyorum. Bekir İrtegün'ü de bu mevkide rotasyonun içine sokmaya çalışıyorum. 

Orta sahada ise Emre Belezoğlu ve Cristian Baroni bulunmakta. Ağırlıklı olarak defansa yardım edecek bu ikili hemen önlerinde oynayan Alex'e de yardım etmeye çalışacaklar. Amaç topu genelde Alex ile birlikle orta sahada tutup rakibi kendi sahamıza geçirmemek. Selçuk Şahin ise bu ikilinin rotasyon oyuncusu. Herhangi bir sakatlık, yorgunluk veya oyunu defansif ağırlıklı kontrol altına almam gerektiğinde faydalanmayı düşünüyorum.


Orta sahanın sağında Mehmet Topuz solunda ile Stoch ile oynayacağız. Her ikisi de derinlemesine rakip ceza sahasının içine doğru oynayacaklar. Bir nevi gizli forvet olarak. Bu oyuncular devamlı içeriye doğru koşu yapacakları için yukarıda da dediğim gibi Gökhan ve Ziegler'e çok iş düşecek. Orta sahanın solunda ise elimde iyi isimler var. Caner Erkin bunlardan biri ama önceliğim gene de Stoch olacak. Asıl amacım bu bölge için Özgür Çek'i yetiştirebilmek. Orta sahanın sağında ise ilk tercihim Mehmet Topuz olmasına rağmen oyunun gidişatına bağlı olarak Dia'yı da kullanabilirim. 

Forvette ise biraz transfer yapmadığım için kısır kalıyorum. Complete Forward olarak en uçtaki adamımız Moussa Sow olacak. Yedekleri ise Genç Semih:) ve Henri Bienvenu. Maalesef ikisinden de pek umutlu değilim. Sezon bitiminde satıp yeni oyuncular almayı düşünüyorum. 

Bazı önem seviyesi diğerlerine göre yüksek maçlar haricinde takımım genel olarak hücum futbolu oynayacak. Bunun için de Strategy: Attacking olacak. Tabi bu şu an Türkiye'de geçerli olan bir strateji. Seneye Avrupa Kupalarında rakibe göre değişebilir. Elimde kişisel olarak yetenekli oyuncular olduğundan dolayı oyuncularıma saha içi serbestlik vermeyi düşünüdüğümden dolayı Philosophy: Fluid olacak. Maçlarda amaç bol pas yapıp rakibe topu aldırmamak ve bunaltmak olduğu için ise Passing Style: Shorter olarak belirledim. Ayrıca rakip savunmanın da rahat top yapmasını engellemek için Closing Down: Press More şekilde olacak. Bire bir adam savunmasını sevmediğimden dolayı ise Marking: Zonal Marking. Oynadığımız oyun taktiğine bağlı olarak da Crossing: Drill Cross. Sert, agresif oyunu sevdiğim için ise Tackling: More Aggresive. Roaming: Stick To Position. Amacımız hızlı ve tempolu bir oyunla rakibe alan daraltmak şeklinde olduğu için Defensive Line: Push Up ve Tempo: Quick şeklinde olacak. Playmaker: Alex,  Target Man: Moussa Sow.



Püzant YÜCECAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...