9 Haziran 2012 Cumartesi

FM 2012: Fenerbahçe Hazırlık Dönemi...



New York Red Bulls - Fenerbahçe

Takımımla beraber ilk defa hazırlık maçı olsa da bir resmi maça çıkacağım için aslında aşırı heyecanlı olmama rağmen tabi ki bu heyecanımızı oyuncularımızdan gizlemeyi başardık. Amerika'da geçen 2 haftalık hazırlık kampının ardından oynayacağımız bu ilk maç için kafamdaki ilk 11 neredeyse birkaç gün önceden hazırdı. Maçtan bir gün önce takımdaki tüm hocalarım ile yaptığım toplantıda kendileri de bu 11'den memnun olduklarını, oyuncularda herhangi bir sakatlık ve kondisyon sorunu olmadığını da belirttiler. Maçtan bir gün önce ise takım oyuncularına ilk 11'ler dağıtıldı. 
Ve işte nihayet maç günü gelmiş çatmıştı. 2 haftalık hazırlık kampında neler yapmışız neler etmişiz görebilecektik. Maçın hemen 1. dakikasında Moussa Sow'un attığı golle de 1-0 öne geçmeyi başardık. Ardından kontrollü bir oyun ile ilk yarıyı bu skorla kapadık. Öncelikle ikinci yarıda diğer oyuncularımın durumunu da görmek için hem yarının başında hem de ilerleyen dakikalarda birçok değişiklik yaptım. Fakat ikinci yarıda işler pek de istediğim gibi gitmedi. Rakip takım özellikle bizim defansın göbeğinden devamlı atak yapıyor ve bunlara engel olamıyorduk. Hatta kalecimiz Volkan'ın bir iki pozisyonda çıkardığı şutlar olmasaydı rakibin gol bulması içten bile değildi.  Maçta çok fazla pozisyon bulamamamıza rağmen maçı 1-0'lık galibiyet ile kapamayı başardık. 
Maçın ardından teknik heyet ile yaptığım toplantıda defansın göbeğinde Serdar ve Yobo'ya çok güvendiğimi fakat kendilerinin de daha dikkatli olmaları konusunda uyarılmalarını söyledim. Bu arada maç esnasında Kaptanımız Alex ufak bir de sakatlık geçirdi.
New York Red Bulls - Fenerbahçe:0-1
Moussa Sow (1)
Maçın golünü buradan görebilirsiniz.
New York Red Bulls - Fenerbahçe Statistic


Kayseri Erciyesspor - Fenerbahçe

Amerika'daki hazırlık kampının ardından takımım ve ben yurda dönmüş ve 2 günlük iznin ardından çalışmalarımıza Düzce'de bulunan Topuk Yaylası tesislerinde devam ettik. Kamptaki güzel ortamın yanında taraftarlarımızın gelip bizi antrenmanlarda desteklemesi de ayrı bir güzel oldu takımım ve benim adıma. Kampın son günlerinde ise iki hazırlık maçı oynayacaktık. Bunlardan biri Kayseri Erciyesspor ile diğeri ise Fethiyespor ile. Son maç olarak Fethiyespor ile karşılamayı özellikle istemiştim çünkü lig öncesi takımımı çok da yormak istemiyordum. Çünkü gerek Amerika'daki gerekse Topuk Yaylası'ndaki antrenmanlar onlar için bayağı zorlu geçmişti. Kayseri Erciyesspor maçına çıkmadan önce Red Bull'a karşı oynadığımız taktik ve oyuncularda biraz değişiklik yaptım. Buna göre Kaptan Alex'i orta sahanın göbeğinden ileri ucun arkasına çekerken, sağ kanatta Mehmet Topuz sol kanatta ise Özgür Çek'i denedim. Her iki kanat oyuncum da ML olarak değil AML olarak maçta görev aldı. Açıkçası Mehmet Topuz’un oyunundan gayet memnun kaldım. Kaptan Alex'de oynadığı pozisyonda takıma daha verimli olacağını yaptığı 2 asist ile kanıtladı. Özellikle ikinci goldeki Alex-Topuz ve Sow 3'lüsü çok güzel bir oyun çıkardı. Tam istediğim buydu işte. Özgür ile de maç sonrası yaptığım konuşmada kendisini defansif yönden beğendiğimi fakat ofansif yönünü biraz daha geliştirmesi gerektiğini söyledim. Bunun için de kendisine normal antrenmanlardan sonra özel olarak Brezilyalı koç Chico Fraga ile çalışacağı bir antrenman programı yazacağımızı ilettim. Bir de Stoch'a bir uyarım oldu. Son vuruşlarını geliştirmesi gerektiği konusunda.

Kayseri Erciyesspor - Fenerbahçe:1-2  Golleri tıklayarak görebilirsiniz.
Kemal Okyay (50)
Cristian Baroni (5) Moussa Sow (17)


Fethiyespor - Fenerbahçe

Güzel oyun güzel sonuç dedikleri bu olsa gerek. Sezon öncesi yaptığımız son hazırlık maçından iyi bir skorla ayrılarak lig için moral depoladık sayılır. İlk yarıyı Moussa Sow'un attığı 4 gol ile kapatınca maçın ikinci yarısına neredeyse başka bir 11 ile çıktım. Genelde takımda yer bulan oyuncuların yanında hafta için alt yapıdan gelen ve A takım ile antrenmanlara çıkmaya başlayan Recep Niyaz ve Mehmet Topçu'yu da bu maçın 18 kişilik kadrosuna almıştım. Kendileri ile Youth Koçlarımız özel olarak ilgileniyor. 2. yarıda Alex'in yerine oyuna giren Recep Niyaz ve Mehmet Topuz'un yerine giren Mehmet Topçu gelecekte bu takımın bir parçası olabilmek için ellerinden geleni yaptılar. Şu an açıkçası bu çaba ve hırs bile benim için yeterli. Her iki oyuncuma da ligde bazı maçlarda yer vermeyi düşünüyorum. Özellikle 3. golde dikkat etmenizi isterim yine bir Alex-Topuz-Sow 3'lüsü. Bu sene çok can yakacaklar gibi.
Fethiyespor - Fenerbahçe:1-4 Golleri tıklayarak görebilirsiniz. 
Moussa Sow (9,25,41,43)
Mehmet Ali Tosur (54 pen.)
Fethiyespor - Fenerbahçe Statistic




Püzant YÜCECAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...